ROZMOWA ZABAWKATORA: Dziś zaglądamy do polskiego sklepu z koszulkami dla dzieci PUMPELLO.PL
Z jego założycielami: Marcinem Macionczykiem, Dominiką Kwol-Peszko i Markiem Peszko rozmawiamy o tym skąd pomysł na taką działalność, z jakimi trudnościami musi się zmierzyć polska firma na rynku zdominowanym przez sieciówki i który wzór ubranek najbardziej przypadł do gustu dzieciom i rodzicom.
A o tym jakie koszulki wybrała Klara i jak się noszą, możecie przeczytać TUTAJ.
Skąd wziął się pomysł na Pumpello – na koszulki, motyw, jak i nazwę?
Pumpello to marka stworzona przez agencję interaktywną MINDS UP z Rybnika. Po przygotowaniu dla jednego z naszych kluczowych klientów (TVP ABC) – całej oprawy wizualnej kanału uznaliśmy, że literkowe postacie, które wymyśliliśmy, są wdzięcznym tematem by zagospodarować nimi też inne obszary. Dostaliśmy licencję na wykorzystanie znaku m.in. na koszulkach. Nazwa Pumpello to wynik burzy mózgów oraz oczywiście kwestia wolnej jednowyrazowej domeny.
Kto tworzy Pumpello? Czy jesteście związani zawodowo z branżą dziecięcą?
Od kilku lat działamy pod nazwą MINDS UP, natomiast każdy z nas ma za sobą kilkunastoletnie doświadczenie w dziedzinach: marketingu, projektowania, produkcji filmów czy tworzenia serwisów i aplikacji internetowych. Prywatnie mamy dzieci mniejsze bądź większe, które są dla nas nieprzerwanym źródłem inspiracji.
Co możecie powiedzieć o swoich koszulkach, jak są produkowane? W recenzji pisałam, że bardzo podoba mi się bawełna, czy to polski materiał?
Cały proces produkcji odbywa się w Polsce. Począwszy od projektu wzoru, po wybór materiału, drukowanie, krojenie, szycie i konfekcjonowanie. Materiał to wysokogatunkowa bawełna powstająca w Łodzi. Po procesie barwienia bawełny, następuje zadruk cyfrowy dużych ilości materiału. Wykorzystywane są do tego maszyny, których jest tylko kilka w Polsce. Pozwala nam to uzyskać bardzo dobrą jakość druku – wzory na materiale są czytelne i cechuje je duży poziom szczegółowości, czego nie dało by się uzyskać tworząc koszulki popularną (i zdecydowanie tańszą) metodą sitodruku. Po zadruku następuje krojenie, szycie i konfekcjonowanie, które odbywa się w Katowicach.
Od kiedy funkcjonuje sklep Pumpello? Czy będzie to miejsce z koszulkami ABC, czy planujecie poszerzyć asortyment?
Sklep działa od lipca 2015. Koncentrujemy się na sprzedaży koszulek, ale w planach mamy oczywiście rozwój o inny rodzaj asortymentu.
Jaki wzór jest najchętniej kupowany?
Najchętniej kupowany wzór to zwierzakowy alfabet, ale dobrze sprzedaje się również koszulka ABC i przyjaciele.
Z jakimi trudnościami mierzy się mała, polska firma na rynku zdominowanym przez światowych kolosów?
Tak jak wspomnieliśmy, nasze koszulki cechuje przede wszystkim bardzo dobra jakość. Koszt wyprodukowania takiego t-shirtu całościowo w Polsce, jest nieporównywalnie większy od tego, który odbywa się na Dalekim Wschodzie. Jak wiemy, firmy giganty optymalizują w ten sposób swoje koszty zlecając produkcję do Bangladeszu czy Chin. Bardzo często odbywa się to jednak kosztem jakości danego towaru. Dlatego czasem musimy się mierzyć z zarzutami, że nasze koszulki są droższe niż w popularnych sieciówkach. My jednak od samego początku uznaliśmy, że jakość będzie naszą przewagą konkurencyjną. Druga trudność to oczywiście szerokie dotarcie z informacją do naszej potencjalnej grupy docelowej o tym że jesteśmy, działamy i sprzedajemy fajne rzeczy. Póki co, marka Pumpello nie jest jeszcze szeroko rozpoznawalna. Potrzeba do tego czasu, albo bardzo dużej ilości pieniędzy, które musielibyśmy zainwestować w działania reklamowe i pr-owe.