UKŁADANKA RYMOWANKI ANGIELSKIE – EDUKATOREK.PL

Ta zabawka to typ na prezenty mojej siostry Eli, która właśnie przyleciała do nas z Londynu i codziennie wiele godzin bawi się z Klarą. Można więc powiedzieć, że w przyspieszonym tempie dziewczyny testują na nowo wszystkie nasze zabawki. Wnioski są, bardzo ciekawe, zwłaszcza, że Ela patrzy na wszystko wyczulonym okiem designera – opowiem przy okazji

Wiek: 3+
Cena: 84,90 zł
Dla kogo: przedszkole, pierwsze klasy podstawówki, dzieci zaczynające naukę tego języka
Ocena: zdecydowanie polecam, kolejna z pomocy do nauki, która naprawdę działa

Układanka rymowanka do nauki angielskiego pojawiła się u nas razem z Kartami do gry i literowania angielskich słówek, które pokazywałam wczoraj. Obie pomoce to strzał w dziesiątkę. Uczą i bawią, bawią i uczą. I nie jest to w tym wypadku pusty slogan.

zabawkator_układanka_do_nauki_angielskiego_11

W pudełku (sztywnym i wytrzymałym) o wielkości 33x16x4cm, znajdziemy 50 puzzli, czyli 25 rymujących się par wyrazów. Przy tej zabawie możemy więc poznać 50 słów.

Każda para puzzli to ilustracja z podpisem, nadrukowana na takim samym kolorze tła – to sprawia, że grą mogą bawić się już trzylatki – wystarczy, że dopasują elementy kolorystycznie. Wielkość połączonej pary puzzli to 15×6,5 cm, jak widać powstaje z nich całkiem spora karta.

Wzornictwo jest proste, ale ładne. Kolory przyjemne, jakość bardzo dobra, a zasada działania jak widzicie banalnie prosta.

zabawkator_układanka_do_nauki_angielskiego_4

zabawkator_układanka_do_nauki_angielskiego_2

Gdybym miała określić dokładnie grupę wiekową, to myślę, że dla dzieci anglojęzycznych byłoby to 3-5 lat. Jednak dla nas, jako pomoc do nauki języka doskonale sprawdzi się nawet przy początkujących 6-8 latkach, które nauczą się 50 słów wraz z pisownią.

Dla Klary znalezienie pary pasujących do siebie puzzli – po kolorze – jest banalne, ale już przypomnienie sobie słówek, czy odczytanie ich z odgadnięciem prawidłowej wymowy, to poważne wyzwanie. Jednocześnie ukryte w zabawie, więc robi to z zaangażowaniem i lekkością.

Jeszcze jedno – kiedy zaczynamy się bawić z dzieckiem pomocami językowymi, dobrze jeśli na początku sami przejrzymy wyrazy i upewnimy się co do tego, czy znamy poprawną wymowę.

Wracając do Klary i jej ukochanej cioci Eli – „Mamo idź już, ty się nie umiesz tak bawić jak my” – to dziewczyny codziennie na chwilę rozkładają „Rymowanki” i właściwie z dnia na dzień widać postępy Klary. Oczywiście jeśli nie będą utrwalane, to „znikną”, ale skoro mamy układankę, to będziemy do niej wracać.

zabawkator_układanka_do_nauki_angielskiego_1

Skuteczność nauki metodą rymowania jest ogromna, co wiadomo od dawna. My wspieramy się jeszcze skojarzeniami. Dziwnymi czasem bardzo, np. do pary „bed-sled” mamy takie, że Klara śpi w łóżku, a bałwankowi pościeliła na sankach. Albo do „Bee-tea”, że poznałyśmy pszczołę, która uzależniła się od herbaty. Z miodem oczywiście.

Ta pomoc wydaje mi się tak skuteczna, że obiecałam sobie przygotować samodzielnie więcej takich rymowanych par. A może nawet trójek. Oczywiście wiadomo jak to się skończy, skoro – aby znaleźć czas, żeby napisać ten tekst – musiałam dziś znowu wstać o 5.00. No ale kto mi zabroni planować. W końcu nadciągają długie, zimowe wieczory.

PS. Zdjęcia robiłam podczas zabawy Klary z ciocią jeszcze przed szkołą (coś trzeba robić skoro lekcje zaczynają się o 13.00…). Stąd Kla ma na sobie koszulkę specjalnie szkolną bo w alfabet! Koszulka jest polskiego producenta Pumpello, z serii koszulek z motywami literek z TV ABC. Klara je uwielbia.

zabawkator_układanka_do_nauki_angielskiego_7

zabawkator_układanka_do_nauki_angielskiego_6

zabawkator_układanka_do_nauki_angielskiego_5

zabawkator_układanka_do_nauki_angielskiego_3

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Website

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.