PUSY MATEMATYCZNE – OD EPIDEXIS

Pytanie o to czy PUSy działają to jedno z najczęstszych jakie zadajecie mi na na FB i w mailach. Dlatego postanowiłam zrobić krótkie podsumowanie, a przy okazji pokazać wnętrze książeczek, które interesują Was najbardziej – w dzisiejszym wpisie znajdziecie kilkadziesiąt fotografii Pusów matematycznych. 

Na czym polegają Pus-y, dla kogo są, ile kosztują – wszystko to już opisałam TUTAJ, więc nie będę zanudzać Was po raz kolejny.
Pora na krótkie podsumowanie – czyli jak ten system nauki sprawdza się u nas.

Kiedy odkryłam Pusy byłam do nich nastawiona entuzjastycznie. Potem trochę pokręciłam nosem na grafikę, ale teraz się już z nią przeprosiłam i wcale mnie nie rusza, zwłaszcza, że są książeczki gorsze, ale są i naprawdę ładne. Można oczywiście zniechęcić się – jeśli korzysta się tylko z jednej i akurat tej mniej udanej graficznie. Ale naprawdę szkoda.

Co do idei, to jest genialna i sprawdza się doskonale. Przypominam, że jest to system nauki w którym dziecko SAMO robi zadania, ucząc się nowych zagadnień, jednocześnie SAMO może sprawdzić czy dobrze zrobiło ćwiczenie oraz SAMO może poprawić błędy. Klarze ten styl pracy bardzo pasuje, ale nie oszukujmy się, to wcale nie wygląda tak, że oto nagle moja sześciolatka gna do pudła z Pusami, wybiera temat i działa. Najczęściej to ja proponuję “pobawmy się w rebusy/licznie/zagadki”, ja sięgam do pudła, a potem siedzę obok i choć Kla sama robi zadania, ja żywo reaguję, chwalę, patrzę na efekty. Jestem cały czas obecna. I nie nalegam na zbyt wiele zadań – Pusy to jednak nauka, nie zabawa, więc dawkuję ją po trochu.

PUSY MATEMATYCZNE. Jak na nie spojrzałam, pomyślałam “Nic, tylko dziesiątki przykładów do rozwiązania”. Otóż nie. Po pierwsze to zależy od części, po drugie – książeczki z przykładami do rozwiązania przydają nam się teraz chyba najbardziej. Traktuję je jako część zabaw matematycznych. Najlepiej łączą się z naszym modelem systemu dziesiętnego, którym zastąpiłam liczydło (chyba już na stałe, bo znacznie lepiej się liczy).

Pusy matematyczne pomagają nam ogarnąć, podsumować i w pewien sposób usystematyzować wiedzę z zabaw innymi pomocami i zabawkami matematycznymi. Wiadomo, że aby sprawnie liczyć w pamięci, nie wystarczy pobawić się liczydłem, systemem dziesiętnym, liczmanami. Trzeba też zrobić pewną ilość przykładów.

W dalszej części wpisu zamieściłam bardzo dużo zdjęć, dzięki którym możecie sami obejrzeć zadania i zdecydować czy i jaka część Pusów przyda się Waszym maluchom.

MATEMATYKA NA WESOŁO
1. DODAWANIE I ODEJMOWANIE 2. DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 20 

zabawkator_pusy_1

zabawkator_pusy_2

zabawkator_pusy_3

zabawkator_pusy_4

zabawkator_pusy_5

zabawkator_pusy_6

zabawkator_pusy_7

zabawkator_pusy_8

zabawkator_pusy_9

zabawkator_pusy_10

zabawkator_pusy_11

LICZĘ W PAMIĘCI
1. DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 12, 2. DODAWANIE I ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 20

zabawkator_pusy_12

zabawkator_pusy_13

zabawkator_pusy_15

zabawkator_pusy_16

zabawkator_pusy_17

zabawkator_pusy_18

zabawkator_pusy_19

zabawkator_pusy_20

zabawkator_pusy_21

zabawkator_pusy_22

zabawkator_pusy_23

DREPTUŚ MATEMATYK – MATEMATYKA NA STARCIE cz. 1 i 2

zabawkator_pusy_25

zabawkator_pusy_26

zabawkator_pusy_27

zabawkator_pusy_28

zabawkator_pusy_29

zabawkator_pusy_30

zabawkator_pusy_31

zabawkator_pusy_32

MATEMATYKA KONKRETNA – SYMETRIA, MIARY, WAGI I PIENIĄDZE 

7_pomoce_matematyczne_pus

zabawkator_pusy_33

zabawkator_pusy_34

zabawkator_pusy_35

zabawkator_pusy_36

zabawkator_pusy_37

zabawkator_pusy_38

zabawkator_pusy_39

zabawkator_pusy_40

zabawkator_pusy_41

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Website

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.