Jedna z najprostszych i jednocześnie najbardziej rozwijających gier – memory. O korzyściach płynących z tej zabawki, piszę na przykładzie memory dla dzieci „Ssaki” z serii „Świat wokół nas”. To PATRONAT ZABAWKATORA, z którego jestem szczególnie dumna, ponieważ cenię każde pudło z tego przyrodniczego cyklu. Dlaczego? Bo jest to edukacja przez zabawę, dotycząca gatunków fauny i flory z najbliższej nam, polskiej, przyrody.
Memory znajdziecie tutaj: SSAKI >> KLIK.
5 POWODÓW DO ZABAW MEMORY
- Jak każda gra oparta na rywalizacji, memory pomaga wzmocnić się emocjonalnie. Dziecko oswaja uczucie radości z wygranej (wygrywać też trzeba umieć z klasą) i klęski, smutku, czy nawet złości w przypadku przegranej. Kiedy Klara miała iść do szkoły jako sześciolatka, pani wydająca opinię dała nam wskazanie „wzmocnić ją emocjonalnie”. Zapytałam: „Ale jak to zrobić?”. „Poprzez granie, w którym pozwala jej pani… przegrać”.
- Gra – ponieważ można się w nią bawić w dwie, lub więcej osób – rozwija umiejętności społeczne. W tym kluczowe u maluchów przestrzeganie zasad, ale też cierpliwość czekania na swoją kolej.
- Ćwiczy pamięć i spostrzegawczość. To największa zaleta gier typu memory. Dlatego zawsze szczególnie gorąco polecam ją maluszkom, uczniom, ale też seniorom. Dlaczego już maluszkom? A wiedzieliście, że im lepsza pamięć, tym lepiej dziecko… raczkuje? Jest sporo takich zależności, ale to temat na inny artykuł.
- Ten rodzaj zabawy poprawia refleks, małą motorykę, koordynację ręka–oko.
- Dzięki temu, że gry memory nie mają wymagających skupienia zasad, nie trzeba też poznawać instrukcji, są IDEALNĄ grą dla wszystkich grup wiekowych i na każdą sytuację. Sprawdzą się na placu zabaw, wyjeździe, u lekarza, czy podczas wizyty u dziadków. Ponieważ wystarczy wyjąć pudełko, powiedzieć graczom w jednym zdaniu, na czym polega zabawa, i już można grać.
MEMORY DLA DZIECI – SSAKI
Czterdzieści żetonów, czyli 20 gatunków zwierząt z naszej, polskiej fauny. To zawartość kolejnego pudła pełnego przyrodniczej edukacji od „Świat wokół nas”. Pudło jest rozmiaru 16 × 16 × 4 cm, czyli dokładnie takiego samego jak poprzednie z tej serii. Każdy kafelek ma wielkości 5 × 5 cm. Znajduje się na nim zdjęcie ssaka i podpis.
Partnerem merytorycznym projektu jest POLSKIE TOWARZYSTWO OCHRONY PRZYRODY SALAMANDRA, które na rzecz ochrony polskiej przyrody działa od 1993 roku.
Inne gry z serii: KWIATY POLNE, DRZEWA, OWADY, PTAKI, GRZYBY, RYBY I WYWIAD Z AUTORKĄ GIER KASIĄ JACOBSON. Po kliknięciu w linki, znajdziecie szczegółowe recenzje i zdjęcia.